جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۷
کد خبر: ۶۹۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
مشاور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

افزایش بودجه 93 آموزش و پرورش

مشاور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بودجه سال آینده این وزارتخانه با توجه به تورم و افزایش هزینه ها نسبت به بودجه 92 افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش شهر سید محمد بطحایی مشاور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:  بودجه سال 93 آموزش و پرورش بسته شده است و بودجه سال آینده این وزارتخانه با توجه به تورم و افزایش هزینه ها نسبت به بودجه 92 افزایش چشمگیری داشته است.

بطحایی عنوان کرد: در این بودجه درآمدهاي سال 1393 وزارت آموزش وپرورش حاصل از خدمات آموزشي وفرهنگي، اجاره ساختمان ها و اراضي و خدمات بهداشتي و درماني، اعتبارات هزينه اي و اعتبارات طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي براي سال 1393 در زمينه هايي نظير كمك آموزشي، ورزش دانش آموزي، فناوري و هوشمندسازي مدارس، تعمير و تجهيز اردوگاه ها و كانون هاي پرورشي در قالب سياست هاي تحولي پيشنهاد شده است.

وی درباره میزان بودجه 93 افزود: با توجه به آنکه بودجه 93 در حد پیشنهاد است، امکان اعلام رقم دقیق آن وجود ندارد، اما همه تلاش ما این است که بودجه را تصویب و عملیاتی کنیم.

به گفته بطحایی، بودجه سال 93 آموزش و پرورش در قالب یک بسته بودجه ای پیش بینی شده است که این بسته انعطاف بیشتری در هزینه کرد طرح های تحولی و کیفیت بخشی ایجاد می کند.

مشاور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره کسری بودجه آموزش و پرورش و اینکه آیا این کسری بودجه نیز در بودجه 93 پیش بینی شده است، توضیح داد: کسری بودجه آموزش و پرورش بین 2400 میلیارد تومان تا چهار هزار میلیارد تومان است و تاکنون نیز با مساعدت های معاونت ریاست جمهوری بخشی از این کسری بودجه جبران شده است.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم تا پایان سال کسری بودجه 92 آموزش و پرورش به صورت کامل جبران شود و بودجه 93 بدون توجه به کسری بودجه امسال تدوین و پیشنهاد شده است. فرض ما در تدوین بودجه 93، جبران کامل کسری بودجه امسال است.
نظر شما